Terapia manualna

Terapia manualna jest metodą leczniczo diagnostyczną polegającą na celowanym stymulowaniu tkanek przez ruchy, nacisk, naprężenia, wprowadzane przez ręce terapeuty. Pierwszym etapem jest badanie palpacyjne, podczas którego oceniamy spoczynkowe napięcie i przesuwalność tkanek oraz ich tkliwość.

Badaniu zostają poddane nie tylko struktury bolesne, gdyż często okolica dająca objaw jest ostatnim elementem łańcucha przyczynowo- skutkowego. Naszym zadaniem jest znalezienie źródła Twojej dolegliwości, co niestety stanowi kontrę do trendu leczenia objawowego we współczesnej medycynie.

Efekty

Skuteczna terapia manualna niesie za sobą szereg pozytywnych konsekwencji takich jak zniesienie bolesności, polepszenie odżywienia tkanek przez zwiększenie przepływu krwi, uelastycznienie tkanek, zwiększenie zakresu ruchu w stawach.

Specyficzne techniki, chwyty, mobilizacje oraz manipulacje prowadzą do uelastycznienia hipertonicznych tkanek oraz przywrócenia swobody ruchu powięziom, nerwom, naczyniom krwionośnym i organom wewnętrznym, względem struktur sąsiadujących.

Efektem jest poprawa ich funkcjonowania. Zaletą terapii manualnej jest jej bezpieczeństwo oraz możliwość wprowadzenia nawet w stanach ostrych, gdy ruch czynny jest jeszcze niewykonalny ze względu na bolesność lub konieczność odciążania.

Dlaczego warto?

Dzięki szerokiemu spektrum swojego działania znajduje swoje uzasadnienie i przynosi efekt w wielu schorzeniach między innymi takich jak:

• rwa kulszowa
  • rwa barkowa
    zespoły bólowe kręgosłupa
  • dyskopatia
  • zespół cieśni kanału nadgarstka
  • napięciowe bóle głowy i zespoły migrenowe
  • zespoły bólowe kończyn górnych
  • zespoły bólowe kończyn dolnych

PHYSIOCENTER

Os. Zwycięstwa 124